Kollektivet/Del 6: Graviditetstestet

De inneboende på kollektivet spelar rollspel i skogsdungen intill herrgården. De är alla utklädda till olika karaktärer som de själva har valt. Steve är utklädd till riddare och Petter är hans vita hingst. Lina är utklädd till prinsessa och hoppas på att bli räddad från den elaka draken Britta. Hälsovårdsinspektörerna som nyss har flyttat in är utklädda till bakterier. Alla är mitt uppe i sina skådespelerier, när Sandra tar av sig sin tigerdräkt och ursäktar att hon måste göra ett toalettbesök. De andra som tror att det ingår i hennes roll, spelar lyckligt vidare.
Efter en stund kommer hon utspringandes till dungen och ropar svärsord, som inte Britta normalt tillåter vid rollspelen.

- Jag fixxar det här! säger Britta.

Britta går mot Sandra och när de möts börjar även hon att säga hemska ord. De andra som förstår att det är något allvarligt på gång stannar upp i sitt spel och tittar på Britta och Sandra.

- Vems är det här?? frågar Britta strängt, samtidigt som hon håller upp ett positivt graviditetstest framför de inneboende.

Efter en lång stund av tystnad stiger Therese fram till Britta.

- Det är mitt, säger hon skamligt.
- Vad i helvete!!! säger Steve, Kristian, Hans och Petter i kör.....


Kommentarer
Postat av: Sudde

Kollektivet är min nya favorit, keep up the good work

2010-06-08 @ 20:07:07
Postat av: Anna

Sudde: Tack för din kommentar. Vad glad jag blir!! Hade ingen aning om att du läser!! Och att kollektivet är din favorit var också kul. Jag har inte känt mig helt hemma med det och tänkte lägga ner...men man kan ju inte bara lämna en gravid i sticket!

2010-06-08 @ 21:22:45
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Mr T

Neeeeej inte lägga ner

måste ju få veta slutet.

2010-06-09 @ 00:55:51
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Tommy,

Ett slut är skrivet och kommer senare idag.

2010-06-09 @ 05:45:19
URL: http://anglavakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0