*Rocky Rockstar*/2.Frigörelsen

Rickard, dvs Rocky... grillar karrékotletter och dricker öl. Nettan, hans sambo sedan tre år tillbaka, sitter i hamocken en bit bort och pratar i telefon. Hon fnissar. Hon låter bra mycket gladare än vad hon har gjort under resten av dagen. Rocky är inte dummare än att han inser att det är något lurt på gång.
Hon lägger på och går leendes mot Rocky. Det är DEFINITIVT något lurt på gång...

- Vi är bjudna till Annicka och Stefan på lördag. Gud vad roligt, det var ju så längesedan vi träffade dem, säger hon glatt.
- Jag ska repa på lördag och sedan tänkte jag ta en öl med grabbarna, svarar Rocky iskallt.
- Repa??? Nej, GLÖM det! Du har lovat mig att lägga in golvet i vardagsrummet och på kvällen SKA vi till Annicka och Stefan! Hennes leende är borta och hon låter förbannad.
- Du vet att vi repar på lördagar, eller hur? Det här är fan viktigt för mig!
- När ska du inse att du inte kommer att bli någon stjärna? Du är ju 36 år Rickard!!! När ska du växa upp?

Rocky lämnar grillen och går in. Den där skiten tänker han inte stå och ta emot en gång till.

Han går in i sitt musikrum och lyfter ner gitarren från guldkroken. Han börjar spela, men slutar lika fort....han är inte på humör.
Han lägger gitarren varsamt på soffbordet. Han viker ena hörnet på duken som ligger under, för att stötta upp gitarrens huvud.
Det knackar på dörren, det är Nettan.

- Förlåt Rickard, jag vet att du lever för din musik, men är det inte dags att du börjar leva lite för mig nu? säger hon med en överslätande röst. Samtidigt går hon fram till bordet och lyfter i gitarren för att rätta till duken.
- Du ger FAAAAAN i gitarren!! Vrålar Rocky och reser sig upp, redo att gå till attack.
Han ser hur Nettan blir rödare och rödare i ansiktet. Han funderar en kort stund på att påminna henne om att andas, men bestämmer sig för att invänta vukanutbrottet under tystnad....

- DÉPLACER! MOVER! MOSSA! skriker Nettan, (som för övrigt är språklärare) samtidigt som hon pekar mot dörren.
Rocky funderar på om det var en svordomsramsa, eller ett frieri och tittar frågande på henne samtidigt som han höjer sina axlar.
- FLYTTA!!!
- Jaha.....du menar så, säger Rocky och kliar sig i håret.
- Ja, det menar jag. Jag vill att du ska vara borta härifrån senast i morgon!
Rocky är lite förvånad, så här ilsken har hon inte varit på länge. Han inser att det gäller att spela sina kort rätt.
- Men du.....gumman! Om du bara håller dig borta från mitt musikrum, så blir det inte så här, säger han lugnt.
- Ditt musikrum....DITT?? Det är ju för fan mitt hus!! Du är ju inte normal!

Nu har Rocky fått nog....Är det något han vet, så är det att man aldrig kan bli en riktig rockstar om man får en bromskloss uppkörd i arslet gång på gång...

- Okej, jag flyttar! Jag gör det redan i kväll. Det blir INGA PROBLEM......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0