*Rocky Rockstar*/9.The End.....

Två år senare......

Ljudnivån är max av publikens jubel.
Rocky går sakta fram på scenen med bägge knytnävarna knutna och med armarna i luften. Runt halsen hänger hans baby, gitarren. Han är en äkta rockstar!!
Rocky! Rocky! Rocky! ropar fansen oavbrutet i kör.
Plötsligt nås hans musikaliskt känsliga öron av ett obeskrivligt ljuvligt ljud. Det är KalleMange som drar ett gitarrsolo av högsta kvalité...

Det visade sig att Mr Lund hade rätt och The halfdead psykos var nu stora. Denna kväll höll de en koncert på hemmaplan. Deras biljetter hade sålts slut på nolltid och det kom folk från hela landet för att höra dem.

Efter koncerten gick Rocky till deras gamla replokal. Han hann inte mer än luta sig tillbaka i den rosa sammetssoffan, förrän det knackade på dörren.....Det var Nettan.
Hon slängde sig runt halsen på honom och han kramade henne tillbaka. Han var förvånad över att se henne.
Han uppmande henne att slå sig ner bredvid honom, hon grät....

- Jag saknar dig Rocky, sa hon snyftande.
- Men Nettan, du har väl aldrig kallat mig för Rocky? sa han och strök henne över håret.
- Nej, jag vet, men jag kan börja med det nu....sa Nettan och torkade bort mascaran från kinden.
- Nej, jag är inte rätt för dig vännen, sa Rocky, som nu kände att han faktiskt brydde sig om henne.
- Jo, jag hade faktiskt kunnat dela ditt liv, det hade jag! sa Nettan.
- Ja, du hade garanterat kunnat dela mitt liv, men du hade ALDRIG kunnat dela mina drömmar. Vet du varför?
- Nej...sa Nettan, för hon visste verkligen inte....
- För att du aldrig såg dem! sa Rocky.

De skildes åt som vänner, men träffades aldrig igen.
Rockys dröm hade blivit sann....Han var en rockstar!

The End....

För er som undrar hur det gick för stackars Nettan, så kom hon över Rocky med tiden. Hon träffade en snickare från grannkommunen och han lade in golvet i hennes vardagsrum. Tillsammans har de renoverat stora delar av huset...
Men guldkroken på väggen i musikrummet, den hänger fortfarande kvar....




Kommentarer
Postat av: Camilla

Anna! Du är fanimej KING.

2010-05-12 @ 20:38:15
URL: http://rosafasad.blogg.se/
Postat av: Anna

Goa Camilla....jag blir rörd till tårar över en sån energirik och underbar kommentar, tack! Ännu mer rörd blir jag för att du föjer det jag skriver!

Jag har en några stammisar, som jag kan lokalisera via statestiken, men vet inte vilja alla är. Glad att du är en av dem:)

Love you!

2010-05-12 @ 20:43:08
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: e-p-s

Så detta var slutet på Rocky :( Ser fram emot nästa projekt redan :)

2010-05-12 @ 23:20:13
Postat av: Susann

Slutet gott... allting gott !! Väntar oxå på nästa projekt :)

2010-05-13 @ 18:40:32
Postat av: Anna

Björn och Susann, kul! Vi ses snart...

2010-05-14 @ 16:16:29
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: T

Shit vad bra....

Den handlar ju både om att ALDRIG ge upp sina drömmar, det är dom som driver en, men samtidigt om att man måste hitta någon som är bered att antingen dela ens drömmar, eller stötta en i dom.

har läst hela nu och du e grymt duktig ju!

2010-05-20 @ 15:45:26
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: Anna

Allvarligt Tommy, tack som fan.

2010-05-20 @ 18:48:58
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Mr T

Serious,

Gillade den skarp, humor, allvar och en riktig mening.

Som sagt sjukt duktig!

2010-05-20 @ 19:14:26
URL: http://singelpappa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0