Spindeln och silverfisken/Del 5: Gråsuggorna

Ett gigantiskt svartbygge pågick i mitt badrum och det enda jag kunde göra var att se på. Det var ingen idé att prata med Spindeln och Silverfisken och försöka få dem att förstå varför jag inte ville locka dit ännu fler djur med ett attraktivt köpcentrum. De hade bomullstussar i öronen och dollartecken i ögonen och kunde därför bara se saken ur egen synvinkel.

Inom kort var även skyskrapan färdigbyggd och pengarna började rulla in. Spindeln och silverfisken var mer än nöjda, när de dessutom fått smuggelspriten på plats i de två barerna på nattklubben som skulle öppnas samma kväll. Men glädjen skulle bli kortvarig. För när mörket lagt sig och affärerna i köpcentrumet var stängda, fylldes nattklubben av gråsuggor. De var tatuerade och hade skinnjackor med nitar på och de rullade in, en efter en på gårdsplanen med sina Harley Davidsson. Spindeln som var lite hemligt svag för farliga killar försökte att inte lägga så stor vikt vad vid som höll på att hända, men silverfisken som insåg allvaret, körde genast undan sin eu-moppe och gömde den i ett garage hos sin kusin som hyrde ett radhus i närheten av klubben.

Med ett leende stod jag och såg på när gråsuggorna drack upp spriten utan att betala och slog sönder rutorna till Tv-butiken i köpcentrumet. Men det var först när de började pissa på de stora glaspartierna på skyskrapan som spindeln och silverfisken bönade och bad mig om hjälp att reda ut situationen.

- Hahaha...dealar vi nu eller? sa jag och njöt av ögonblicket.
- JA! Vi dealar, sa spindeln. Silverfisken som var så rädd att han inte kunde prata, valde att bara nicka.....

FORTSÄTTNING FÖLJER....


Kommentarer
Postat av: Björn A

Enda problemet är att dessa är för korta :) Tror inte dubbelt så långa delavsnitt hade mättat mig.



Bra jobbat!

2010-10-13 @ 19:54:36
Postat av: Anna

Tack Björn:)

2010-10-13 @ 20:40:58
URL: http://anglavakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0