Spindeln och silverfisken/Del 4: Bygget

En spindel och en silverfisk planerade att bygga köpcentrum i mitt badrum. De visade mig en ritning över ett bygge utan dess like. Jag insåg direkt att både tvättkorgen, vågen och papperskorgens yta var tänkt att användas och så vitt jag visste, så var det inget de hade tillstånd till. Helt obekymrat lämnade jag därför badrumsdjuren till deras öde och önskade dem lycka till med en ironisk klang i rösten. Jag kunde känna mig lugn, något bygge skulle det knappast bli...trodde jag....

Men redan nästa gång jag var på väg att ta en dusch möttes jag av en stor parkeringsplats i miniformat, i hallen utanför badrummet. I främre kanten av parkeringen, närmast dörren, fanns ett skjul med kundvagnar. Några av vagnarna styrdes från markhöjd och jag fattade direkt att dessa måste vara silverfiskanpassade. När jag öppnade dörren och tittade in i badrummet, så var det som att se ett helt nytt landskap. Vågen och tvättkorgen, som jag trodde stått säkra, var borta och hade ersatts av en jättestor affärsbyggnad. Där papperskorgen hade stått pågick bygget av en skyskrapa, som sträckte sig så högt att handdukskrokarna blivit tvungna att monteras ner.
Vid ingången till den halvfärdiga skyskrapan, stod silverfisken iklädd hjälm och reflexjacka, och styrde över  byggnadsarbetarna, som enligt mig bröt på polska. Spindeln syntes inte till, men jag hörde en av arbetarna säga något i förbigående om att den bara sitter och fiser på sin kontorsstol, därför visste jag att den fanns med i kulisserna.

- Jag skulle vilja se bygglovet för det här, sa jag till Silverfisken.
- Det skulle jag med, hahaha!!! svarade silverfisken och skrattade elakt.
- Jag tänker anmäla er, detta är inte acceptabelt, sa jag hotfullt.
- Gör det! Får se vem som tror dig när du säger att en silverfisk har byggt köpcentrum i ditt badrum, hahaha!!

Jag insåg att silverfisken hade rätt. För även om polisen skulle tro mig om jag berättar om köpcentrumet, så skulle de troligen inte tro mig när jag berättar om nattklubben som snart skulle byggas i ett hus i kvarteret bredvid....

FORTSÄTTNING FÖLJER.....


Kommentarer
Postat av: susann

Tror jag börjar förstå.... De va därför du flyttade från Torup ?? ;)

2010-10-10 @ 21:18:32
Postat av: Anna

En av de många anledningarna, ha ha!

2010-10-10 @ 21:19:50
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Tommy

hahaha samma sköna humor som vanligt

I LOVE IT

2010-10-11 @ 08:42:06
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack igen Tommy! Kul att någon gillar min sjuka humor;)

2010-10-11 @ 17:43:23
URL: http://anglavakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0