Spindeln och silverfisken/Del 6: Dammsugarröjet

Eftersom mitt badrum, helt illegalt tagits över av en spindel och en silverfisk, kunde jag inte låta bli att känna skadeglädje när deras planer oväntat krashades av ett gäng bråkiga gråsuggor. Spindeln och silverfisken, som jag först uppfattat som lite hårdhudade, hade nu en betydligt mjukare ton när de talade till mig.

- Snääääällaaa....hjäääälp oss!! kved spindeln medan silverfisken pussade oavbrutet på min stortå, som den i början av veckan hade spottat på.

Efter att ha låtit dem våndas en stund, lovade jag dem min hjälp och de lovade i gengäld att röja bort varenda butik och bostadrätt som de hade smällt upp i badrummet.
Efter att ha fått deras underskrift hämtade jag dammsugaren. Samtliga gråsuggor i baren på nattklubben sögs in i röret och landade i dammsugarpåsen. Spindeln och silverfisken gjorde otäcka grimaser när en del av smuggelspriten råkade åka med, men de sa inte ett ljud. Framåt gryningen fanns det inte ett spår efter gråsuggorna. Spindeln och silverfisken kunde i lugn och ro röja väck sitt lilla samhälle, precis som de lovat.

Nästa gång jag gick in i duschen, satt de på golvet och tittade på mig. När de kände ångorna från duschen så erkände de båda att det kanske inte var så dumt med ett badrum i alla fall. Spindeln försökte skoja till det lite och frågade om de skulle öppna ett spa....Rätt kul, tyckte jag!

SLUT

Kommentarer
Postat av: Tommy

Slutet gott allting gott!

2010-10-19 @ 07:41:34
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: susann

Tur du fick ditt badrum tillbaka !!

2010-10-19 @ 09:00:44
Postat av: Anonym

Tråkigt att det tog slut även om det var ett lyckligt slut

2010-10-19 @ 14:13:13
Postat av: Anna

Tommy:Japp....som alltid!

Susann: Numera uppskattar man duscharna lite extra...

Anonym: Tack för att du läser, hade varit kul att veta vem du är;)

2010-10-19 @ 16:42:35
URL: http://anglavakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0