Spindeln och silverfisken/Del 1: Badrummet

Det är höst. Regnet öser ner och kylan går rakt genom ytterkläderna och in i kroppen där den bestämmer sig för att stanna. Huuu...vad kallt, tänker jag och bestämmer mig för att jag ska ta en varm avkopplande dusch så fort jag kommer hem. Med hackande tänder kliver jag in genom ytterdörren och går upp till sovrummet där jag plockar fram mitt härliga stora, nytvättade badlakan. Det doftar ljuvligt av sköljmedel och jag kan inte låta bli att trycka det mot ansiktet för att uppleva den mjuka känslan. Jag ler och går mot badrummet, men redan innan jag tryckt ner dörrhantaget hör jag ett högljutt gräl. Eftersom jag är ensam hemma fattar jag direkt att det är något skumt på gång....

Jag tvekar en stund med handen darrandes över handtaget innan jag hastigt trycker ner det tillräckligt hårt för att det ska smälla till. Ljudet från det bråk jag nyss har hört tystnar och när jag öppnat dörren möts jag av fyra stirrande ögon som inte innehåller ett spår av glädje. På golvet ser jag en grå, allmänt trist silverfisk och en spindel av helt vanlig spindelbrun nyans. Efter en kort stund försvinner blickarna från min stelfrusna kropp och på nytt är det ett fasligt liv i badrummet....

- Det här är mitt kvarter, försvinn härifrån, skriker spindeln och viftar med minst 4 av benen.

- Äh, skärpt till dig ditt spinkben, du trivs inte i denna fuktiga miljö, så ta och tassa iväg nån annanstanns, svarar silverfisken nonchalant.

Jag, som för ögonblicket inte begriper ett dugg, frågar lite försiktigt:

- Ursäkta, men vilka är ni? Och vad gör ni egentligen i vårt badrum?

- ERT badrum??? hör jag i ilsken körstämma och inser att jag ofrivilligt har blivit inblandad i något väldigt stort....

FORTSÄTTNING FÖLJER.....




Kommentarer
Postat av: Björn A

Wooohooo!! Bloggen lever! Dessa två karaktärer kan utvecklas att bli bättre än mördarsnigeln edward (han hette edward va? Var ju några månader sedan)

2010-10-07 @ 19:31:17
Postat av: Anna

Björn, vad roligt att en av mina bästa bloggläsare/vänner följer mig än en gång...Tack tack för utrålad glädje!!! Kram.

2010-10-07 @ 19:33:34
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: susann

Det är bara du som kan få till nåt spännande med en spindel o en silverfisk :)

Skönt att du är tillbaka...tack för det !

2010-10-07 @ 21:01:50
Postat av: Anna

Tack Susann...idag var det riktigt kul och avsnitt två och tre är redan klara.

2010-10-07 @ 21:06:43
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Harald Z

Fan....du har ju talang...kvinna :)

2010-10-08 @ 07:57:45
Postat av: Anna

Tack så mycket Harald, kul att du läser:) Nu ska jag strax kasta in fortsättningen...

2010-10-08 @ 16:21:30
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Mamma Eivor

Äntligen nåt kul på datorn igen. Du är sååå bra på att skriva

2010-10-08 @ 22:59:30
Postat av: Anna

Tack till dig, världens bästa mamma:)

2010-10-08 @ 23:31:36
URL: http://anglavakten.blogg.se/
Postat av: Tommy

Wohooo, höstdagarna på jobb är räddade, mer kul läsning från dig :)

2010-10-11 @ 08:35:40
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: Anna

Japp Tommy, vi får väl se hur länge jag håller liv i det den här gången:)

2010-10-11 @ 17:42:38
URL: http://anglavakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0